doddy

En ommöblering senare och jag tycker till och med att torkställningen passar in i bilden.

Ovetandes åkte jag på ett födelsedagsfika. Det youtubeades gamla barnprogram.

Iaktagelse nummer 1: Jag har inte några som helst minnen från Tippen. Det var hur stort som helst när det begav sig, jag undrar var jag höll hus
Iaktagelse nummer 2: Det gjordes mer kvalitetstv förr. Både gällande barnprogram och annan allmän underhållning
Iaktagelse nummer 3: Det är helt fantastiskt vad man kommer ihåg skumma grejer, anledningarna till att man gillade vissa saker och var fullkompligt vettskrämd för andra.


Till sist började vi prata om tanten som var veterienär i det blå huset med den gröna katten, hon som pratade med månen, där mycket utspelade sig på hustaken och allt var lite skumt och suspekt med ett blått sken över sig, underlig berättarröst, märkliga djur och ett vackert intro.

"..medan månen ser på, från sin höga platå, botas alla sjuka här av fru Doddy Veterinär.
Det räcker med lite ibland.. en kram, ett vänligt ord en varm och mjuk hand.."


Kommentarer
Postat av: Frida

Eller huuur!!!! fint av dig :)

2009-11-24 @ 13:41:01
Postat av: Melan

Vet du om det finns en video på youtube eller om det möjligtvis går att få tag på Fru Doddy veterinär någon annan stans? Nostalgi så det skriker.

2009-12-16 @ 00:59:15
Postat av: Pernilla

Åh som jag letar!

Ett steg närmare iaf, att hon heter Doddy? Det är synd att hon inte finns någonstans. Jag hade velat höra introt!

2010-04-21 @ 22:05:01
URL: http://misschequered.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jag har låten inspelad i WAV-format (kan spelas i Windows Media Player). Inte världens bästa kvalité men det är nostalgi som fan!



"Medan månen ser på, från sin höga platå, botas alla sjuka här, av fru Doddy veterinär. Hon tar emot så många djur, och dom blir allt fler och fler, som kommer till hennes kvarter. Och det räcker med lite ibland, en kram, vänligt ord, en varm och mjuk hand. Och det räcker med lite ibland, för att trösta, liten och stor, och sprida ljus, bland dom som bor, hos fru Doddy, i sitt blåa hus."



Maila om du vill att jag ska maila låten till dig.

[email protected]

2010-05-14 @ 03:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0