part/one

Vi pratade gamla barndomsminnen när det kom till film och tv. Jag minns inte evighetsmaskinen och knappt Alice Bah och Disneyklubben, men en sak är säker. Jag minns Rainbow Brite och jag och Conrad såg det om och om igen.



Letande på youtube gjorde mig uppmärksam på att det fanns mycket mer Rainbow Brite än vad min vetskap sträckte sig till, jag kom ihåg figurerna men det var inte rätt historia. När jag så väl hittade avsnittet "Peril in the Pits" kände jag genast igen varenda bild, hujeda mig vad vi sätt det.
Nu tänker jag mest att barnprogram är läskiga för just barnen och att det är fascinerande hur det först inte var många fragment jag kunde återskapa minnesbilder av, men minsann, de har lagt sig där bak i medvetandet i stilla väntan, Sorsele kommer på köpet, huset, lukterna, maten, djuren och människorna. Ack som om allt vore i går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0