de kallar oss frågor

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Fyra - en till barndomshemmet, två till hemmet och en till cykeln.


Vilken svordom använder du mest?
Jag svär så lite jag kan.


Äger du en Ipod?
Ja. Med ett fint rosa skal.


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Sisådär en timme innan dagens första föreläsning/seminarium/basgruppsträff.

Hur många resväskor äger du?
Ingen alls.

Använder du flip flops även när det är kallt ute?
Nej. Bara när jag kommer hem från utlandet och de är de enda skorna jag äger.

Var köper du dina matvaror ifrån?
Ikväll, maxi. Annars, hemköp och ica gourmet.  

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
Ta.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Känns som att jag sett många hackiga filmer på senaste tiden, bara börja, bara slutet eller missat viktiga bitar här och där. Fischy var nog senaste hela filmen jag såg. På bio, kunde inte gärna syssla med så mycket annat. Hjälp, jag måste se en film snart.

Har någon av dina vänner barn? 
Näravänner, nej. 

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En lägenhet.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Jo. Har hört mycket om energiskt nu på slutet. Men jag tror att det hamnat om bakfoten.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Sara plockade ut den, så just nu tom. p3 surr dagarna i enda.

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
Helt klart vanlig, lätt. Aldrig varit någon sucker för oboy.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja. 

Vad åt du till middag?
Har inte kommit så långt med dagen. Igår åt jag lasagne.

Använder du huvtröjor?
Sällan.

Kan du vissla?
Yes, ibland till och med bra.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Nje.

Vem var den senaste som ringde dig?
Thomas, men det förblev obesvarat.

Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Berg och dalbana i olika varianter, har lite svårt för mycket snurr.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Jag tror att folk pratar bakom ryggen på de flesta. Mig själv inget undantag.

Vilket riktnummersområde befinner du dig i?
090

Tittade du på tecknat när du var liten?
Absolut. Tror även att jag gillade program som jag förkastar idag.

Hur många syskon har du?
En syster, Sofia.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Pretty Woman.

Äger du några band-t-shirts?
Nej. Vill ha en med Kate Moss. Inget band men vill ha i alla fall.

När flög du senast?
fram och tillbaka till Stockholm i oktober.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Tre stycken. En står i hallen och väntar på att bli använd.

Läser du för skojs skull?
Jag har varit en äkta bokmal, nu finns tyvärr inte orken.

Pratar du några andra språk?
Engelska, vill säga kiswahili men då skulle jag ljuga.

Diskar du din egen disk?
Trots diskmaskin i lägenheten diskar jag mer för hand idag än någonsin tidigare.

Har du gråtit offentligt?
Ja.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Ingen alls, det kommer inom snar framtid en laptop i min ägo.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Verkligen, gör inte annat om dagarna nu. Ibland blir man matt.

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Jag har piercat mig, funderar på att bara de i öronen får vara kvar. Tatuera mig skulle jag kunna tänka mig, jag kan däremot inte tänka mig att jag skulle bli så säker på ett motiv att det skulle kännas bra.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Ja, det tycker jag.

Kan du kasta macka?
Ingen teknik alls.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej. Skulle inte tacka nej.

Vem är din favoritlärare?
Just nu ligger vår EG-lärare i topp. Riktigt bra. Inga Torsten "meeen..." där inte.

Vad har du för väder?
Mörkt som natten, inte ens snön lyser upp i denna timme.

Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
Ja, varför inte?

Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
Historia, religion, etik.


När sov du senast på golvet?
Föredrar mjukt underlag.  

Vilken är din favoritdrink?
GT.

Gillar du din boendesituation?
Love it.

Äter du frukost dagligen?
Försöker, blivit duktig på gröt.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Livet har varit rätt inrutade senaste tiden för att allt ska hinnas med.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Aldrig sysslat med.

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
22.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Släktnamn. Mitt mellannamn är tagit helt från luften.

Gillar du senap?
Bara på ugnstektfalukorv.

Vad säger du till dig själv när allt blir svårt?
Gömmer mig under täcket ett slag.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
När det kommer till kritan skulle jag inte alls vara kaxig, men hellre det än bungyjump.

Sover du på sida, mage eller rygg?
Sida, mage och rygg.

Har du någonsin köpt något från ebay?
Nej.

Skulle du säga att du är trendig?
Nej.

Äger du en digitalkamera?
Ja, det har blivit aningens bortglömd dock.

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
En erfarenhet rikare.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Jag har sett en film (på bio till och med) men kan ingen karaktär.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det?
Ibland, ibland inte. Inte värre än att man kanske får ringa själv i slutänden.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Lättgråten.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Eh... Nej.

Om du hade varit född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Jon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0