så fick vi hårspray också..

 
image69


Forgetting Sarah Marshall, eller Dumpad som den heter på svenska. Visades inte på största sallongen, vi hade inte bästa platserna och det är inte en film som man i vanliga fall väljer att se på bio. Men den gjorde mig inte besviken.

Dumpad lyckades gång på gång locka fram höga skratt från mig men blir tyvärr lite seg i slutet. Att klippa bort en kvart hade inte skadat på helhetsintrycket.
Att jag är van att se Kristen Bell, som spelar Sarah, i "Veronica Mars" listade jag snabbt ut. Om jag inte hade kommit på att Mila Kunis, som spelar Rachel, tidigare har setts i "That 70´s show" hade detta kunnat bli ett klurigt problem att knepa på. Som igår när jag såg Hairspray, kunde inte sluta tänka på vart jag sett tv-shows programledaren förut, störde mig hela filmen.
Många av rollinnehavarna känns igen från tidigare filmer vilket är kul men samtidigt kan jag inte låta bli att undra var alla andra stjärnor gömmer sig. Birollerna är lysande inslag bortsett från ett nygift par som känns helt tappade.

Ja, jag gillar den. Rolig och charmig. Kvalar helt klart in långt över stolpskottet "Supersugen". Till och med sexskämten går hem, bortsett från de tidigare nämnda paret vill säga, och utan bättre vetande vill jag påstå att det är en av de bästa komedierna som kommit upp i år. Man har roligt och glömmer omvärlden för ett tag, precis som det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0