min röst

Jag vet lite och ingenting om motståndet, förutom att jag tycker att man ska sluta spela vårt egna bidrag på radion.
Jag brukar inte gilla just detta land i just denna tävlingen. Då tänker jag inte på tidigare texter och melodier utan mitt ogillande går ut på uppförande och inställning. Stolothet kan väl vara bra. men hey, ni får väl ge er. Jag talar så klart om Eurovision Song Contest och La France.

Men i år har de skapat något riktigt bra, tänkte säga svängig med risk för att låta som en tvättäkta pensioner. Passar såväl i som utanför tävlingen och hade jag röstat så hade puttifjantlandet för en gångs skull vunnit min röst. Att det inte är mer än 13 egenspråkiga ord med i låten gör inte saken sämre. Det är bevisat, man kan tydligen lära gamla hundar att sitta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0