de små grå

"...På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest.
Men fredag är ändå den dagen som känns bäst.
Ge mig då kyckling det gillar jag mest.
Kyckling på fredag det enda jag vill ha. Kyckling på fredag då mår man riktigt bra.
Kyckling på fredag vad var de jag sa? Jag vill ha fredag idag!"


Igår när jag skulle sova låg jag och smågnolade på den här reklamsnutten. Började fundera på vad man egentligen lägger sin tid på att lära och lämna kvar i minnet. Kanske lärde jag mig den här låten istället för att i skolan nöta in alla Sveriges gamla kungar eller lära mig några matematiskaformler utantill. Och jag kan lova, det är bara kycklinglåten som fastnat. Om de andra vet jag inte ett jota.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0