Signaturmelodi.

Larssa, Lillan, Hannis.. förslagen var varken särskilt många eller särskilt bra. Tillsist valde jag det inte allt för orginella "Hanlar" det kommer åtminstone alltid vara jag, eller i alla fall för ett bra tag framöver.

Melodifestivallåtar dundrar ut från vardgsrummet, trotts att ingen tittar. I mina hörlurar dundrar vackra The Wolves (Act I & II) - Bon Iver. Det är söndagkväll, en sådandär härlig söndagkväll i slutet av en händelserik vecka. Det känns lite som när man förr i tiden varit på ett hårt innebandypass, var nyduschad och satt med en nyskalad frukt invid kakelugnen och såg på en av veckans tv-höjdpunkter. Jag hoppas att du förstår vilken känsla jag menar. Lite som känslan att vakna en lördagmorgon och höra familjen stöka i köket också. En blandning av de två.

Har just pratat med Sara i telefon. Ett mycket trevligt samtal. Det klickar av glödje när det känns som i går när det i verkliga livet var över sex månader sen. Men här ska vårdas, här ska det kommas tillbaka till vardagen. Och jag planerar att göra det med storstilad glans.


(Denna dag skulle kunna bli ihåg kommer som den dag när jag vill skriva om allt mellan himmel och jord. Men tankarna är många, springer om varandra och får inte riktigt fäste och därför väntar vi med allt de där andra till en annan dag.)


Men ja: Välkomna!

The Wolves (Act I & II) - Bon Iver


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0