Regnet det bara öser ned..

I över en timme traskade jag genom västra Umeås slask och regnpölar. Blöt om fötterna kom jag fram till jobbet för att mötas av personalens ord "Men ska du verkligen vara här idag?". Missförstånd hade uppstått men jag fick stanna och jobba i alla fall, med all rätt tyckte jag. Till sist visade det sig att en tjej hade tagit ut någon typ av ledighetstid ikväll så nu är vi så mycket personal som det bör vara. Slutet gott allting gott. Jag fick ett alldeles eget skåp nu första dagen också och slipper vara med och slåss om de få vikarieskåpen som finns.

Har nu rast. Skulle gå upp den flashiga matsalen och äta min middag men precis som många andra dörrar här i huset så hade dörren dit gått i baklås. Därför sitter jag här på kontoret istället. Läser Damernas och äter blodapelsin.

Det är trevligt att jobba. Men att jobba kväll måndag, tisdag, torsdag, fredag & söndag, jag vet inte om det gör att jag jublar över min första vecka direkt. Men onsdag och lördag kommer uppskattas än mer och det planeras för trevligt fika och melodifestival med ansvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0