mummsmummsfamiljen

Påskhelgen är nu över. Den har varit riktigt lyckad. Endast en vintoddy saknades, så nära perfektion var den.
 
Inleddes med kväll på vischan och fia med knuff, efter lite arbete bar det iväg till den äkta vischan: Lillselebränna.
Jag sov under hela bilresan upp, vaknade när det var några kilometer kvar. Ur högtalarna strömmade Freshlyground med favoriten I'd Like, vi skruvade upp volymen på max och bara njöt. Samtidigt styrde bilen rakt in i den lågtstående solen, vi såg knappt någonting alls, men det var verkligen ett ögonblick som rent ut av tog luften ur en. Och bara en föraning om vad som komma skulle.
De följande dagarna bestod av skoterturer, matfrosseri, gassande sol och kyliga temperaturer.
Att åka ut på skoter, sitta i en snödriva på ett renskinn, äta varmamackor gjorda över öppen eld, känna hur solen värmer på kinderna och se hur solen reflekterar sig i älven och får vattnet att glittra är rent livsnjuteri. Allt man såg var som taget ur en tavla, bortsett från alla skoterspår kors och tvärs vill säga, och jag glömde till och med bort mina frusna tår för en stund. Norrland är allt bra, faktiskt!

Nu är vi hemma igen och här i stan skiner solen inte alls lika starkt, inte alls för att vara exakt. Snön vräker ner.
Jag ska ner på stan och äta lunch med min kusin och kanske även inhandla en fin klänning som jag spanade på i förra veckan.





Två nya stjärnor har tänds, du kan följa dem här och här.
Jag sa ju att det skulle vara något för er flickor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0