fynd

Igår hittade jag två roliga fynd.
Vi har inte mycket secondhandshopping att välja på här i Umeå och den som finns är inte särskilt mycket att hurra för. Men ibland, om man orkar leta efter dem, kan man hitta riktigt roliga saker. I det här fallet på Myrorna.

Kalla mig väskgalen, än en gång, det gör de som känner mig. Nu har jag två smycken till i min ägo. Två blå. En handväska i mormorstuk. Avlång, stel, klickstängning och klassisk. Den andra är med längre axelrem, hänger fint på höften och har ett alldeles ljuvligt fodral.
När jag kom hem så höll jag mina nyshoppade tingestar lätt bakom ryggen för att inte skylta med dem allt för mycket. Men just som jag skulle få in dem i hallgarderoben såg mor min vad som skedde. Ni kanske förstår mitt smussel när hennes första kommentar var "du måste ju vara sjuk". Men att de är snygga var till och med hon tvungen att hålla med om.

(fick en söt röd portmonnä på köpet också, tackar och bockar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0