det är mycket reklam nu

Gårdagens reklam står Friends för. Friends mot mobbing.
Deras reklamfilmer, många kommer kanske speciellt ihåg reklamen med den rödhårigakillen, är som plockgodis. I början får man små bittra bitar som känns sträva på tungen men sen kommer de söta i slutet med hopp om bättring. Jag letade upp en av mina favoriter (den jag visade igår) och blev så till mig när jag såg den att jag till och med gick in på hemsidan och kollade efter jobb för att få vara med och skapa förbättring. Nu hade de inget jobb ute för tillfället men de var i alla fall ett försök, om kanske en reaktion som någon reklammakare skulle bli nöjd över.

Idag visar jag en annan reklamfilm.
Ett riktigt mästerverk.

Även denna tror jag många kommer ihåg. Musiken står skarpa José Gonzáles för och filmen är en fröjd att såväl lyssna till som att se på. Det blir inte sämre av att det hela skedde på riktigt och inte är något som har skapats i en dator. Alla dessa studsbollar studsade alltså i verkliga livet fritt runt på San Franciscos gator.



It's a masterpiece and it's all about the colour

Kommentarer
Postat av: Carro

Den är underbar, den är klockren!

2008-03-14 @ 10:56:56
URL: http://ine.webblogg.se
Postat av: Lena

Jag gillar också den här!

2008-03-22 @ 15:59:16
URL: http://liveitup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0