en västlig tur

Jag har gjort slag i saken. Länge har jag bara gått och tänkt. Men en liten knuff i rätt riktning och jag gjorde slag i saken.
Jag har vandrat. Stadsvandrat. Turistat i min egna hemstad.
Det var precis så bra som jag föreställt mig. Det var fint och aktivt. Och precis som alltid när jag blir guidad genom något så kommer jag ihåg hur mycket jag vill syssla med det själv. Berätta, förmedla och känna historiens vindslag i nacken.


Nu lyssnar jag på sjörapporten och drömmer mig tillbaka till svunnatider, min egna barndoms historia. Jag riktigt känner barndomens dofter och hur kvällsfikat smakade under denna, för min far, heliga stund.

Kommentarer
Postat av: fia

Jag vill också stadsvandra! I båda mina hemstäder!!

2008-08-28 @ 09:08:14
URL: http://livistockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0