working 9-5

Sista jobb dagen av sex dagar i rad, känns i rygg och ben vill jag lova (kan även ha att göra med att jag har varit bosatt på en soffa de senaste dagarna). Solen har skinit ner på oss fotvandrare under de senaste dagarna, mest har jag bara stått inne och längtat ut men igår han jag med en glass ute i solen. Årets första här hemma i Sverige. Vi satt på en halvsunkig bänk mot en heljuvlig solvägg. Härligt.

Idag när jag cyklade hem från jobbet fick jag följe av min kära mor (insåg att hon har bra mycket bättre kondis än mig. hm. Kanske borde kännas lite halv kasst med tanke på den 29 åriga ålderskillnaden mellan oss) Vi pratade barn och veckopeng. Mitt lillkusinbarn har just börjat få veckopeng. Hon brukar välja mellan att köpa lite godis eller en tidning på helgen. När jag i unga år började med veckopeng och åkte med mamma och pappa till affären på lördagarna ville jag ha både godis, en tidning och behålla alla pengar. Vilket sinne.


Dagen avrundas med kända ansikten på Psalmtoppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0