kultur, lag&rätt eller turism?

image17

Katalogerna har fallit ner i brevlådan en efter en under den senaste månaden. Dag efter dag har jag bytt spår.
Men nu är dagen D här. Siste dagen att söka till högskolan.

Mitt val känns lite som att välja semestermål genom att hålla för ögonen, peka på en karta och sen åka till stället man pekat på. Men såhär när valet väl är gjort och betygen inskickade känns det rätt.
Hade lite smått panik idag när det, fortfarande, inte gick att göra ansökningar på hemsidan på grund av överbelastning och inte nog med det, det visade sig även att jag skickade in mina betyg en dag för sent (vilken nöt att inte vara ute i tid). Men med gott telefontålamod och en god fader löste sig allt tillslut. Och på kuppen insåg jag att jag nog faktiskt är redo för det här med studier och lärde mig väl ett och annat om framförhållning också.

När jag slitit mitt hår, fällt en tår och slängt mig över halva stan för att få ihop det så visade det sig att sista ansökningsdag är framflyttad till helgen eftersom att studera.nu har varit nere. Kanske måste ta en funderare över mina val igen. Eeh. Låter det stabilt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0