det handlar om slumpen

Vi har en secondhand affär här i stan, en annan än Myrorna. Inga namn nämnda men jag tycker den borde byta namn till Lumpen. Inte som i grönkläddamän som springer runt och leker krig utan Lump som i skräp och slitna kläder. För en riktig lumpbod är det. Kilade in i förra veckan efter jobbet, men det blev ett hastigt besök. Som kära S så målande förklarade det "Det känns som att grejerna ska hoppa på än". Inte helt bekvämt.

Jag var ute efter snygga, och stora, armband. Men suget infann sig inte riktigt, man är nämligen tvungen att stå vid kassan där affärsinnehavaren plockar fram dem åt en och hela tiden står med och tittar, ingen vidare shopping ro (eller andedräkt för den delen) Jag var ända kunden och blev inte lämnad ifred en sekund. I vilket fall fanns det inget vackert så jag flydde fältet snabbast möjligt och det dröjer nog innan affären får ett besök av mig igen.



Idag är det första april. Lurendrejarnas och skämtens dag. Var kommer egentligen denna tradition ifrån?
Har ni lyckats lura någon idag, eller kanske blivit utsatt för någon annans lustigheter?
Att försöka sig på ett aprilskämt är inte alltid så lyckat, som att försöka skämta om råttorna på ICA och det visar sig vara allt annat än ett skämt, men jag hoppas att det inte har gått såhär snett för någon...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0